research
  • 07 ARALIK
  • 2018

BİLİNÇLİ TÜKETİCİLER

2. sınıflar, bilinçli tüketicilik konusunun ele alındığı, “Tüketim ve Reklam” ünitesi kapsamında öğrendiklerini pekiştirmek amacıyla Özhan Market’te alışveriş yaptılar. Ünite kapsamında TSE standartları, geri dönüşüm, reklam konularını işleyen, ürün ambalajlarını inceleyerek üzerindeki sembolleri ve kavramları belirleyen, alışverişte karşılaşabilecekleri "şarküteri-reyon-kasa-fiş-TSE-Son Kullanma Tarihi- Üretim Tarihi" vb kelimelerin anlamlarını araştıran öğrencilerimiz, bu bilgileri alışveriş sırasında kullandılar. Alışveriş öncesinde aileleriyle bütçelerine yönelik ihtiyaç listesi oluşturan öğrencilerimiz, bu liste doğrultusunda reyonları gezerek, alacakları ürünleri incelediler. Ürünlerin fiyatlarında yuvarlama yaparak paralarının yeterli olup olmayacağını hesapladılar. Bilinçli tüketiciler olarak alışverişin sonunda fişlerini de almayı unutmadılar.